Thursday, August 28, 2008

Cerita Baru



Tahun nie, tahun yg paling best buat aku...pecah rekod dalam sejarah keluarga Masuk Hospital 2 kali. :) dalam tahun yg sama...Wah wah wah....handal..

Diam2 kat atas katil nie, aku terfikir..mcm ner keadaan biler kita tak berduit kemudian masuk hospital...Waduh, gawat nie erk..Adoii...Selepas kes yg pertama aku masuk wad, terasa plak nak tanya ejen2 insuran yg bangga canang2 insuran dia...

Yerla, ada masa kita dgr diaorng jual insuran sambil kutuk insuran lain..Hairan yer..biler dibelek-belek policies diaorng, hampir sama jer...cuma bentuk faedah jer berbeza..Ntahla...Tapi pada aku sekarang,aku terfikir macamner plak dengan sahabat kita yg tak mampu membeli insuran, dan membayar duit hospital...xperla, kita fikir sendiri la dan bayangkanla..

Nasib baikla kompeni aku sediakan insuran yg terbaik pernah aku dapat...xpakai sesen pun untuk rawatan pesakit luar and admit..FOC carala...tapi bukan kehendak kita nak sakit kan... Sakit tu sebenarnya ujian Ilahi terhadap hambaNya..Dia nak tgk hambaNya boleh bersabar dan bersyukur ke tak...Nie ada plak yg tak reti-reti bersyukur asyik mengeluh jer...aperla, dah sakit tu buat la cara sakit, nie sajer jer tambah sakit lain plak..hish hish hish..

No comments: